Miért használd a Google Ads hirdetéseket? – 2. rész

Pénz beszél

Az előző posztból megtudhattad (ha még eddig nem tudtad), hogy mennyire népszerű kereső a Google. Most lássuk a következő okot, amiért érdemes Google AdWords hirdetéseket indítani.

A múltkori plakátos példából kiindulva nagyon könnyű megérteni a Google hirdetések árazási rendszerét. Míg egy plakátért előre kifizetsz egy összeget és utána mindenki látja, az AdWords hirdetéseket csak az látja, akit „érdekel” és csak akkor fizetsz, ha ez az érdeklődő kattint is a hirdetésedre, vagyis meglátogatja weboldalad. Ha nincs érdeklődés, nincs kattintás. Ha nincs kattintás, nincs fizetni való sem. Persze nem ez a célunk, de az AdWords kattintás alapú fizetési elve pont abban segít a hirdetőnek, hogy minél költséghatékonyabban hirdethessen.

És hogy honnan tudjuk, hogy kiket érdekelhet termékünk, szolgáltatásunk és kiknek fog megjelenni hirdetésünk? Hát az általunk használt és felvett kifejezésekből. Ugyanis létre kell hoznunk úgynevezett kulcsszólistát, ami tartalmazza azokat a szavakat, kifejezéseket, amikről úgy gondoljuk, hogy jó nekünk, ha ezeket beírva megjelenik a hirdetésünk. Ha valaki női cipőket árul, akkor ilyen lehet a „női cipők” kifejezés. Vagy a „magassarkú cipők. Vagy a „női cipők ár”. És még sorolhatnám.

Akármilyen kifejezéseket is használunk, szem előtt kell tartanunk egy dolgot: a relevanciát, vagyis az összefüggést. Csak olyan kifejezéseket használjunk, amiket beírva az érdeklődőt olyan oldalra tudjuk vinni, ahol az van, amire ő keresett. Ha női cipőkre keres, ne egy a főoldalra vigyük, hanem egyből a női cipőkhöz. Ez fontos mind az érdeklődőnek, hisz jó élményt adunk neki, mind nekünk, mert ha igazán releváns a hirdetésünk, azt az AdWords díjazza, ami alacsonyabb kattintási árakat jelenthet.

Igazán rugalmas eszköz tehát a Google AdWords, ami csak akkor kér pénzt, ha egy látogatót eljuttat weboldalunkra, és díjazza, ha relevánsak vagyunk.

Hogy még miért rugalmas rendszer az AdWords, azt legközelebb mondom el. Tartsatok akkor is velem!

Top