Sokszor kapom meg ezt a kérdést. Természetesen nem csodálkozom rajta, hiszen megértem, ha egy cég úgy gondolkodik, hogy ha kipróbálja az online hirdetéseket, akkor a legjobbal szeretné kezdeni. Azonban ez a tipikus almát a körtével esete, amikor nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy ez vagy az jobb választás. Nagyban függ a céloktól is. De lássuk, mi az, ami megkülönbözteti a két rendszert egymástól!
GOOGLE ADS (ADWORDS)
A Google a piacvezető az online hirdetés terén, ezt kijelenthetjük. Naponta 3,5 milliárd keresés, ezáltal a legnagyobb közönséget érheted el.
Egyszerre két helyen
A Google segítségével egyszerre két fontos helyen is jelen lehetsz hirdetéseiddel: a keresőben és az ún. display hálózaton. A Google keresőjében megjelenő hirdetések előnyeiről órákig lehetne beszélni, röviden: a keresési találatok felett, kiemelt helyen jelenhetsz meg, mindezt csak akkor, ha az általad megadott kifejezéseket írják be az érdeklődők.
A Display hálózat pedig egy vizuálisabb megjelenést biztosít nagyjából a világháló egészén, vagyis nagyjából mindenhol utolérhetjük az általunk értékesnek vélt embereket hirdetéseinkkel. Nincs még egy ilyen kereső a neten.
Sokszínűség
Kezdetben vala a szöveges hirdetés (Kr. u. 2000). Azóta eltelt sok-sok év és a Google folyamatosan bővíti a repertoárt. Habár a hirdetések még mindig szöveg központúak, már rogyásig bővítheted mindenféle hasznos kiegészítővel őket. Úgy képzeljük el mint egy karácsonyfát. Alapból csak az égősorok vannak rajta, de ha igazán belelendülünk, akkor a végén a zöld tűlevelek már nem is látszódnak. Értékelések, bővítmények, árak, promóciók, további linkek, mind-mind olyan hozzátett értékek képviselnek, amivel még vonzóbbá teheted hirdetésed. És akkor még a remarketingről például nem is beszéltem.
A nyertes
Egy közkeletű tévhit, hogy a Google keresőjében az nyeri a versenyt, akinek a legtöbb pénze van a hirdetésekre. A Google Ads hirdetések kifejezetten a minőségre és a relevanciára fókuszálnak. Lényeg a lehető legjobb felhasználói élmény biztosítása, vagyis, hogy ha valaki piros cipőkre keres, akkor piros cipős hirdetést lásson és aztán egy piros cipős weboldalra jusson kattintás után. Hirdetésed minél relevánsabb, annál olcsóbb lesz a kattintás összege, amit a Google kér tőled.
A Google Ads-hez képest újonc a hirdetési piacon. Sokszor ez meg is látszik. Viszont ami elvitathatatlan előnye, hogy a Facebook „mindent” tud rólunk.
Elveszni a részletekben
Fontos itt is előre meghatározni, hogy mi a célod a hirdetéssel, mivel nagyon különböző formákban nagyon különböző eredményeket lehet elérni. A lényeg, hogy a Facebookra ne egy egészként gondolj, ne úgy, mint egy óriásplakátra, amin mindenkinek meg akarod mutatni magad, hanem egy lehetőségre, ahol felkutathatod azokat, akiket érdekel a terméked. vagy például azokat, akik hasonlítanak korábbi vásárlóidra.
KÉPes vagy rá
A Google Ads-szel ellentétben a Facebooknál a fő hangsúly a képi megjelenítésen van. Egy képes, több képes, videós, instagram, mobilon teljes képernyős és még sorolhatnám. A lényeg, hogy a potenciális érdeklődő figyelmét megragadd abban a rövid időben, amíg az végigpörgeti a hírfolyamát és meglát téged. A másik nagy különbség, hogy a Facebook direkt igyekszik visszaszorítani a szöveges tartalmat, legalábbis ami a képen elhelyezett szöveget illeti.
Megengedheted magadnak
Ha figyelembe veszed, hogy milyen mélységig feltérképezheted potenciális vevőköröd, mindjárt látni fogod, hogy Facebook-on hirdetni egyáltalán nem úri mulatság. Ami az, az a rossz hirdetések hosszú távú futtatása.
AKKOR MELYIKET IS VÁLASSZAM?
Lehetőségeidhez mérten mindkettőt. Remekül kiegészíthetik egymást, főleg, ha összehangolt kommunikációt folytatsz a két hálózaton. Ehhez viszont elengedhetetlen a tervezés, a célok meghatározása. Ha ezek nincsenek meg, akkor nem csinálsz mást, mint amit egy legenda szerint Pablo Escobar, amikor egyszer fázott a családja. Ő elégetett 2 millió dollárt, te ne kövesd a példáját!
Ha szeretnél egy átfogó, de mégis lényegre törő leírást olvasni a hatékony hirdetésekről, kérd INGYENES útmutatónkat!