Miért használd a Google Ads hirdetéseket? – 1. rész

Mielőtt erre a kérdésre részletes választ adnék, nem árt tisztázni egy dolgot: mi is az a Google AdWords? Szerencsére ez nem olyan nehéz kérdés, mint az élet értelme, ezért erre könnyű válaszolni. A Google AdWords egy olyan, kisvállalatok számára is rendkívül hatékony hirdetési felület, ahol a céged extra megjelenéshez juthat és teheti mindezt – a megfelelő kezekben – rendkívül költséghatékonyan és hozhat extra bevételt és ismertséget vállalkozásodnak. Egy mondatban így tudnám megfogalmazni. Illetve meg lehet még fogalmazni sok más formában, ezeket hívják a rendszer előnyeinek, és a következőkben ezekből szeretnék ismertetni néhányat. A célom ezzel az, hogy ha olvasod ezt és még nem hirdetsz ilyen formában, akkor fel tudd mérni, hogy mennyire van neked erre szükséged. Nem tukmálok, bemutatok! 🙂

Mindenki keres valamit

Napjainkban az emberek 90%-a a Google keresőjét is használja (vagy csak azt), ha keresni akar valamit. Ez elég jelentős szám ahhoz, hogy jelen legyél, mikor ők beírnak valamit a keresőbe, nem? Az AdWords ebben verhetetlen.

 

Mivel a Google keresőjét használják legtöbben, ezért ott megjelenni létszükséglet lehet. Ha a konkurencia jelen van, akkor még inkább. Az AdWords hirdetések segítségével megcélozhatod azokat, akiket te potenciális vevőknek tartasz. Hogy célzod be őket? Saját kútfőből, vagy eszközök segítségével kitalálod, hogy akik a te termékedet nagy valószínűséggel vásárolnák, vajon mire keresnek rá. Ha ez meg van, akkor már indulhat is a hirdetésed.

De hirdethetsz azoknak is, akik korábban már jártak az oldaladon, de nem vásároltak (vagy épp azoknak, akik megtették), és újból keresnek egy releváns dologra. Vagy akár hirdethetsz olyanokra is, akik olyan témák iránt érdeklődnek, amik szűkebb-tágabb értelemben köthetők a vállalkozásod által kínált portékákhoz. Ha te mondjuk túrafelszereléseket árulsz, akkor célozhatsz természetet kedvelőkre. Ha gyerekruhákat adsz el, hirdethetsz családközpontúakra. És így tovább. A lehetőségek és kombinációk száma elképesztően nagy.

És ami igazán jó: mindez remekül mérhető. Nincs olyan, mint egy offline TV- vagy rádió reklámnál, amikor lemegy százszor a hirdetésed, de azt látja-hallja boldog-boldogtalan. Vagy gondolhatunk egy óriásplakátra is. Az út mentén áll, minden arra járó látja, de semmit nem tudunk meg róluk. Az AdWords-ben viszont épp ez a jó. Csak az érdeklődőknek jelensz meg és nagyon sok infót megtudhatsz róluk (természetesen anonim módon). Ezt egy offline hirdetés esetén nagyon nehéz, szinte lehetetlen elérni.

Elsőre ennyi, legközelebb a kattintás alapú fizetési modellről lesz szó, vagyis, hogy miért jó, hogy csak akkor fizetsz, amikor valaki már az oldalra jutott. Tarts velem akkor is!

Top