Ahhoz, hogy vállalkozóként sikeresek lehess, szükséges eszköz a marketing. De fontos, hogy csak egy lehetséges eszközként gondolj rá, nem pedig a mindent megváltó megmentőre.
De miért nem elég, ha van néhány AdWords és/vagy Facebook hirdetésed? Mire van még szükséged?
Sok akadálya lehet annak, hogy mennyire jól tudod eladni portékád. Ha nincs marketing, az emberek nem látnak. Ha nincs weboldalad, az emberek nem látnak. Ha nem jó a terméked, az emberek láthatnak, de nem vásárolnak. Ha viszont nincs koncepciód, akkor semmilyen eredményed sem lesz. Kell tehát egy „Mikor-Mit-Hogyan-Mennyiért” koncepció, amivel rendezni tudod a tevékenységeid.
Lássunk 9 teendőt, amiket mindenképp meg kell tenned, ha életképes vállalkozást szeretnél működtetni.
- Szükséged van rövid- és hosszú távú célokra. Ezek lesznek azok a célok, amiket megtámogatsz például Google Ads vagy Facebook hirdetésekkel.
- Legyen arculatod! Találj egy jó nevet, szlogen és logót, ami már önmagában elég lehet, hogy becsalja az érdeklődőket.
- Légy tisztában lehetőségeiddel – ne akarj túl gyorsan nőni, adj időt cégednek a fejlődésre!
- Legyen belépő- vagy csali terméked! Ne akard egyből a főterméked, vagy szolgáltatásod lenyomni az emberek torkán. Edukáld őket, vezesd őket végig egy olyan úton, ami végig egy irányba vezet: hogy nálad vásároljanak.
- Árképzés – ne legyél sem kishitű, sem nagyravágyó! Ne az áraiddal akarj kitűnni a tömegből, főleg ne az alacsony áraiddal, mert mindig lesz valaki, aki olcsóbban adja ugyanazt. Gondold végig a befektetett időt, energiát és szaktudást és ezek alapján határozd meg áraidat!
- Elemezd versenytársaid minden olyan eszközzel, ami rendelkezésedre áll! Léteznek olcsóbb „manuális” és fizetős szolgáltatások is ennek segítségére.
- Határozd meg célközönséged! Az egyik legfontosabb pont. Ha nem tudod, kik lesznek a vevőid, sok időt és pénzt emészthetsz fel feleslegesen.
- Ha megvan a célközönség, igazítsd hozzájuk a kommunikációd és a marketingeszközeid. Használj nekik szóló promóciókat, akciókat!
- Használd ki a weboldaladban rejlő lehetőségeket. Ismerkedj meg az upsell, cross sell lehetőségekkel és bátran használd őket!
A lista nem teljes. Sok más kisebb és nagyobb feladat vár mindenkire, aki belevág egy vállalkozásba. Fontos, hogy tisztában légy az alapvető teendőkkel, hogy vállalkozásod sikerre vihesd. Természetesen az online hirdetések fontos részét képezik feladataidnak, de ne feledd, hogy nem ez az egyetlen lehetőség, hogy megmutasd a világnak, mit tudsz!
Ha szeretnél egy átfogó, de mégis lényegre törő leírást olvasni a hatékony hirdetésekről, kérd INGYENES útmutatónkat!