Miért nem látom a hirdetéseim?

Valószínűleg a legtöbbször elhangzó ügyfélkérdés. Ezzel kapcsolatban szokott még az előkerülni, hogy miért van előttem a konkurencia, vagy, hogy miért csak az x-edik helyen jelenik meg a hirdetésem. (De találkoztam már olyannal is azt kérte rajtam számon, hogy miért nem látja az én hirdetésem, mint ügynökség 😀 )

Természetesen a legfontosabb szempont a minőség. Ezt leginkább a Minőségi mutatóval és annak társ-mutatóival ellenőrizhetjük. (KÉP)

De lássuk a helyes megfejtéseket a fenti kérdésekre!

  1. Költségkeret

Ha a napi büdzsé nem „elég” nagy, akkor nem fogsz minden releváns keresésnél megjelenni. Ennek oka az, hogy a rendszer igyekszik egész nap megjeleníteni a hirdetéseidet, tehát a keretnek még este is ki kell tartania, ha nincs egyéb időbeni korlátozás beállítva. Hogy megtudd, milyen mértékben befolyásolja a költségkereted a megjelenést, használd a Keresési megjelenési részesedés mutatót! (KÉP)

  1. Hirdetésütemezés

Limitált napi keretnél sokszor használunk időbeni korlátozást. Ez pusztán annyit tesz, hogy a nap bizonyos óráiban kisebb vagy nagyobb téttel hirdetünk választott kifejezéseinkre. Vagy egyáltalán nem. Előfordulhat, hogy épp ilyen időben kerestél rá a hirdetésedre.

  1. Saját magadra keresés

A Google van egy külön magyarázata arra, miért nem látod hirdetésed. Ha sokszor keresel ugyanabban a témában és sokszor NEM kattintasz a hirdetésedre, akkor azt egy idő után nem jeleníti meg neked a Google. Miért? Mert úgy látja, érdektelen számodra. Azt se feledd, hogy ha sokszor megjeleníted hirdetésed, azzal rontod az átkattintási arányod, tehát te magad torzítod el az ereményeket.

  1. Területi beállítás

Ellenőrizd, hogy nem olyan városban, vagy országban vagy-e, amire nem hirdetsz. Sokszor ezért sem látod a hirdetésed. Ha csak Pestre hirdetsz, mert ott a boltod, ne várd, hogy a balatoni nyaralás alatt is látni fogod a hirdetésed!

  1. Demográfiai beállítás

Ha csak nőkre, vagy pl csak fiatalokra célzol, de te egyik sem vagy, kisebb eséllyel jelenik meg hirdetésed (főleg, ha ezeket az adatokat tudja rólad a Google).

  1. Eszközlicitek

Elképzelhető, hogy nem hirdetsz mobilon, mert mondjuk nincs vagy nem jó a mobiloldalad. Ezt az eszközliciteknél tudod meglesni. Ha itt azt látod, hogy csökkent, vagy akár leállított mobil vagy egyéb licitek vannak, akkor ez is lehet egy oka, amiért nem látod hirdetéseid.

AKKOR HONNAN TUDOM, HOGY TÉNYLEG MEGJELENNEK-E A HIRDETÉSEK?

A válasz egyszerű. Ha belépsz az AdWords felületére, máris láthatod, hogy van-e kattintás vagy nincs. Ez egy módszer. A másik a Hirdetés előnézeti eszköz, ahol beírod egyik kulcsszavad és már mutatja is a rendszer, hogy azt beírva megjelenik-e hirdetésed vagy nem. Ha azt mondja, megjelenik, hidd el neki! 🙂


 Hatékony Hirdetések ÚtmutatójaHa szeretnél egy átfogó, de mégis lényegre törő leírást olvasni a hatékony hirdetésekről, kérd INGYENES útmutatónkat!

 

Top