Miért nem teljesít jól a Facebook hirdetésem?

A Facebook hirdetések rendkívül hatékonyak, de csodát senki ne várjon tőlük. Sok hirdetőnek vannak olyan elvárásai, hogy a hirdetések mindig flottul működnek majd, de tudjuk, hogy ez nem mindig van így.

Három alapvető ok szerepet játszhat a sikertelenségben.

  1. A terméked nem piacképes – ha van egy terméked, szolgáltatásod, ami igazából senkinek nem kell, akkor a Facebook nem fog segíteni rajtad. Különösen akkor, ha az eladásra fókuszálsz.
  2. A megjelenésed nem piacképes – van egy terméked, ami jó, eladható, ez jó kezdet. De ha a logód, az üzeneted túl kommersz (vagy esetleg nincs is), akkor megakadhatsz. Legyen egy jó emblémád és egy tiszta üzeneted a célcsoportod felé!
  3. A weboldalad nem életképes – van egy jó terméked, mellé egy jó branded, félsiker. De ha a weboldalad nem mobilbarát, vagy lassan töltődik be, esetleg átláthatatlan, akkor potenciális vásárlásokat akadályoz meg.

Ha ezeken a problémákon túljutottunk, akkor érkezünk el a hirdetésekhez és az azokon belül található problémákhoz. Lássunk 5 dolgot, amibe beleszaladhatsz hirdetőként!

  1. Nem megfelelő hirdetésforma – ha videóval akarsz hirdetni, ne várj sok eladást! Várj sok megtekintést és brand épülést. Ha linket használsz (egyet vagy többet), akkor lehet a célod a nagyobb látogatószám vagy az eladás. Ha képpel hirdetsz, akkor az elköteleződés erősítése lehet az ideális cél.
  2. Jó embereknek hirdetsz, rossz időben – érdeklődési kör alapján célozni leginkább az értékesítési tölcsér ”tetején” érdemes. Itt még ne akarj eladni. Ha azokat célzod, akik már jártak az oldaladon, felkínálhatsz nekik egy hírlevél feliratkozást. A már feliratkozottaknak pedig hatékonyabban hirdetheted direktben termékeid.
  3. A költségkereted túl alacsony vagy túl magas – akármilyen fura, de egy nagy keret kis közönséggel párosítva káros tud lenni. Az ok, hogy hamar „kimerítjük” a közönséget a sok megjelenéssel. Célszerű alacsonyabb költséggel kezdeni, és ha már van működő recept. A másik oldal hasonló: ha van egy drága szolgáltatásod, terméked, akkor napi 500 Ft-os költéssel nem sokra mész. A Facebooknak az optimalizáláshoz szüksége van mennyiségi adatra. Ha kis büdzsével napi 1-2 konverziót érünk el, a Facebooknak az nem elég, hogy kihozza a maximumot a hirdetésből.
  4. Rossz embereknek hirdetsz – természetesen nem arról van szó, hogy bűnözőknek jeleníted meg a hirdetésed. Legtöbben kizárólag érdeklődési körök alapján hirdetnek, ami hatékonysági problémát vet fel. Pedig sok más célzási lehetőséget kínál a Facebook.
  5. Nem használsz követést – NAGYON FONTOS! Ha nem használod a Facebook Pixelt, akkor inkább bele se vágj! Enélkül nem tudsz optimalizálni és azt sem látod, hány eladásod volt.

Sok banánhéj van a sikeres hirdetések felé vezető úton. Igyekezzünk nem (sokszor) elcsúszni! J


 Hatékony Hirdetések ÚtmutatójaHa szeretnél egy átfogó, de mégis lényegre törő leírást olvasni a hatékony hirdetésekről, kérd INGYENES útmutatónkat!

 

Top