RSA-hirdetés – A kicsiknek is megéri?

Ez a Google Ads-ben 2019-ben megjelent szöveges hirdetési mód eléggé vonzó lehet mind kisebb mind nagyobb költésű hirdetőknek, hiszen sok időt spórolhatunk vele, amit egyéb hasznos optimalizálási feladatokra fordíthatunk. Míg azonban a nagyobb büdzsével rendelkező fiókokban több lehetőség van ezen hirdetésforma tesztelésére, addig a havi 100 000 Ft alatti hirdetők kétszer is meggondolják, hogy változtassanak a jól kialakult rendszeren.

Akik az RSA-hirdetések ellen vannak, azoknak a fő érvük az szokott lenni, hogy bár általánosságban magasabb az átkattintási arány és a kattintások száma, de gyengébben teljesít konverziós téren, vagyis pl az eladások számában. A másik fontos kontra érv, az, hogy nem látni, hogy melyik hirdetésvariáció a leghatékonyabb a sok közül.

Azt ugyan látjuk, hogy mennyi megjelenést generáltak, de ez minden. Vagyis beállítunk egy csomó címsort, leírást és aztán várjuk az eredményeket. De egy kis költségvetésű hirdetőnek mindene van, csak ideje nincs. Ettől függetlenül nem érdemes leírni ezt a hirdetési módot. Ami nagyon nagy előnye, hogy irtózatos mennyiségű hirdetésváltozatot képes letesztelni rövid idő alatt, amire egy halandó PPC-szakember sosem lesz képes egymaga.

Ami szintén segíthet hatékonyabbá tenni RSA-hirdetéseinket, az a konverzió fókuszú automata licitstratégia használata. Ez a lehet Cél-CPA vagy a Konverzió maximalizáló licitelési mód. Így a Google mesterséges intelligenciája elegendő teret kap, hogy a lehető legtöbb adat alapján a lehető legjobb teljesítményt biztosítsa kampányunknak. Ez persze nem azt jelenti, hogy dobjuk kútba korábbi hirdetéseinket és csak RSA-t használjunk. Használjuk már meglévő, jól teljesítő hirdetéseink mellett és figyeljük az eredményt. Az RSA-hirdetések létrehozásánál pedig használjunk korábban jól teljesített szövegeket, hiszen ezek már bizonyítottak. Ha viszont mind RSA-hirdetéseket, mind konverzió fókuszú licitstratégiát használunk, figyeljünk arra, hogy ezeket ne egyszerre indítsuk be, mert úgy nem fogjuk tudni, melyik okozta inkább a változást.

Az RSA-hirdetések tehát egy új, tesztelésre érdemes lehetőséget nyújtanak. A jövőben remélhetőleg bővül majd az elemzési lehetőség is, addig pedig, ha óvatosan is, de kis hirdetőknek is ajánlott a kipróbálása.

Top